اقدامات وزارت خارجه در خصوص تحولات غزه تشریح شد-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

اقدامات وزارت خارجه در خصوص تحولات غزه تشریح شد

وزیر امور خارجه در دیدار رئیس و نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس آنها را در جریان آخرین روندها و پیگیری‌های وزارت امور خارجه در زمینه تحولات اخیر در غزه قرار داد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۱ - ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 08
کد خبر: ۲۱۲۵۲۸

به گزارش راهبرد معاصر. حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز سه‌شنبه ۱۶ آبان ماه میزبان رئیس و نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بود.

 

وزیر امور خارجه در این دیدار رئیس و نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی را در جریان آخرین روندها و پیگیری‌های وزارت امور خارجه در زمینه تحولات مربوط به اقدامات رژیم آپارتاید و کودک‌کش صهیونیستی در حق مردم بی دفاع خصوصا کودکان و زنان در غزه تحت محاصره قرار داد.

 

امیرعبداللهیان در این دیدار از نقش و جایگاه مجلس شورای اسلامی و به ویژه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در زمینه دفاع از ملت فلسطین و به کارگیری دیپلماسی پارلمانی در حمایت از مردم مقاوم و‌ مظلوم غزه تشکر و قدردانی کرد.

 

به گزارش فارس، از ابتدای تحولات اخیر در غزه جمهوری اسلامی ایران از هیچ تلاشی برای توقف جنایات صهیونیست‌ها دریغ نکرد و به کرات نسبت به وقوع فاجعه انسانی و نسل کشی در غزه هشدار داد. در این خصوص رایزنی‌های تلفنی امیرعبداللهیان با همتایان و برخی مقامات خارجی انجام شد و آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور نیز با برخی سران و همتایان خود تلفنی گفت‌وگو کرد. وزیر امور خارجه همچنین در این خصوص سفری به چند کشور منطقه داشت و برای شرکت در نشست سازمان همکاری اسلامی به جده رفت و سفری هم به نیویورک داشت تا در نشست مجمع عمومی سازمان ملل درباره غزه شرکت کند.

 

نشست مشترک رئیس و اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با وزیر و مدیران ارشد وزارت امور خارجه به میزبانی حسین امیرعبداللهیان اول شهریور ماه نیز برگزار شده بود./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده